Alt Basliklar

» Kara mizah ve ironi aras─▒ndaki farkl─▒l─▒klar
» Masal T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri
» Mizahi Anlat─▒m
» T├╝rk K├╝lt├╝r├╝n├╝n ├ľ─čeleri
» Tanzimat Edebiyat─▒nda Mizah ve Yergi
» Makale T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri Tarihsel Geli┼čimi ve Temsilcileri
» T├╝rk K├╝lt├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri
» S├Âylev (Nutuk) T├╝r├╝n├╝n Tarihi Geli┼čimi ve Temsilcileri
» Egemenlik Kavram─▒n Tarih├žesi
» S├Âyle┼či t├╝r├╝n├╝n temsilcileri
» Fabl T├╝r├╝n├╝n Geli┼čimi
» Sosyolojinin Tarih├žesi
» Sosyolojinin Tarih├žesi
» Tasvirin Tarih├žesi
» Deneme t├╝r├╝n├╝n kurucusu
» Trajedi t├╝r├╝n├╝n ilk b├╝y├╝k ustas─▒
» Komedi t├╝r├╝n├╝n ilk b├╝y├╝k ustas─▒
» ─░lk Mizah Dergisi
» Rasathane Tarih├žesi
» Gezi Yaz─▒s─▒ T├╝r├╝n├╝n Geli┼čimi
» Gezi Yaz─▒s─▒ T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri
» Felsefenin Tarih├žesi
» T├ťRK─░YE'DE SANAT E─×─░T─░M─░N─░N TAR─░H├çES─░
» F─▒kra T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri
» Mizah

Kara mizah ve ironi aras─▒ndaki farkl─▒l─▒klar

Ironi Nedir : (eski yunanca eirone├şa) s├Âylenenin tam tersinin kastedildi─či ifadedir. s├Âylenen ya da yap─▒lan eylem, ciddi g├Âr├╝nt├╝s├╝ alt─▒nda, kar┼č─▒t s├Âylenceyi ya da eylemi, ├želi┼čki noktas─▒na ├žekmeyi hedefler. mizahdan fark─▒ olarak ,ironi daha ele┼čtirel yakla┼č─▒r. ironi mimik, jest ve tonlama ile s├Âylemek istenenin alt─▒n─▒, dolayl─▒ ├žizer. Kara mizah ise komedi ve hicvin alt t├╝rlerinden biridir. Kara mizah y├Ântem olarak ironiyi kullan─▒r. Yani ironi kara mizah─▒n y├Ântemlerinden biridir.


Masal T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri

Masallar─▒n Ortak ├ľzellikleri


1. Ola─čan├╝st├╝ konular vard─▒r. 2. Kahramanlar GER├çEK ├╝st├╝ ├Âzelliklere sahip olabilir. 3. Yer ve zaman belirsizdir. 4. Her masaldan bir ├Â─č├╝t, bir ders ├ž─▒kar─▒labilir. 5. Masallarda kal─▒pla┼čm─▒┼č bir tekerleme ile ba┼člar. 6. Masallarda ola─čan├╝st├╝ varl─▒klar (cin, peri, melek) bulunabilir. 7. Masallar kal─▒pla┼čm─▒┼č tekerlemelerle biter ve sonunda mutlaka g├Âkten ├╝├ž elma d├╝┼čer. 8. Masallar hep mutlusonla biterler. 9. Niteli─či ne olursa olsun her ┼čeyiyle hayal ├╝r├╝n├╝d├╝rler. 10. Olaya dayal─▒ sanatsal kurmaca metinlerdir. 11. yaz─▒l─▒ edebiyat ├╝r├╝n├╝d├╝r.

MASALIN GENEL ├ľZELL─░KLER─░


Masal─ Devamini Oku


Mizahi Anlat─▒m

G├╝ld├╝rme ├Âgesinin ├Ân planda tutuldu─ču metinlerde kullan─▒lan anlat─▒m t├╝r├╝ne mizahi an┬şlat─▒m denir. Bir ki┼činin normalden sapan davran─▒┼člar─▒n─▒ kendisinin normal saymas─▒, yapt─▒─č─▒ eylemin do─črulu─čundan emin olmas─▒, d├╝┼čt├╝─č├╝ durumu yad─▒rgamamas─▒, bu nedenle de sakin olmas─▒ ve ya┼čad─▒klar─▒n─▒ ola─čanm─▒┼č gibi kar┼č─▒┬şlamas─▒, g├╝l├╝n├žl├╝─č├╝ do─čurur. Mizahi anlat─▒m, i┼čte bu g├╝l├╝n├žl├╝─č├╝n anlat─▒lmas─▒d─▒r.

Mizahi Anlat─▒m─▒n ├ľzellikleri:


1.Okuyucuda uyand─▒r─▒lmak istenen etkiye g├Âre d├╝zenlenir. 2.Ses, taklit, hareket ve konu┼čma ├Ânemlidir. 3.Mizahi unsurlarda ger├žekten sapma vard─▒r. 4.Mizahi unsurlar─▒ olu┼čturmada kar┼č─▒la┼čt─▒ Devamini Oku


T├╝rk K├╝lt├╝r├╝n├╝n ├ľ─čeleri

K├╝lt├╝r├╝n belirledi─či yerle┼čik davran─▒┼č kurallar─▒d─▒r. Toplumsal d├╝zeni sa─člayan bireylere yol g├Âsteren do─čru ve yanl─▒┼č─▒ olumlu ve olumsuzu belirleyen kurallar, standartlar ve fikirlere k├╝lt├╝rel ├Â─če denir. K├╝lt├╝n ├Â─čeleri maddi ve manevi ├Â─čeler olmak ├╝zere ikiye ayr─▒l─▒r. Ara├ž, gere├ž, giysi gibi ├Â─čeler maddi ├Â─člerdir. ─░nan├žlar, de─čerler ise manevi ├Â─čelerdir. K─▒saca k├╝lt├╝rel ├Â─čeler: Dil, din, tarih, gelenek-g├Ârenek, sanat ve d├╝nya g├Âr├╝┼č├╝d├╝r.

Bu tan─▒mlara g├Âre T├╝rk k├╝lt├╝r├╝n├╝n ├Â─čeleri;

1. T├╝rk├že 2. Gelenek ve G├Âreneklerimiz 3. Dinimiz 4. Tarihimiz

T├╝rk k├╝lt├╝r├╝n├╝n maddi ├Â─čeleri:

 Devamini Oku


Tanzimat Edebiyat─▒nda Mizah ve Yergi

Tanzimat sanat├ž─▒lar─▒ ger├žek anlamda mizah ve yergilerin ├Ârneklerini de verirler. Ziya Pa┼ča'n─▒n "Zafern├óme" adl─▒ eseri yergi t├╝r├╝n├╝n ba┼čar─▒l─▒ bir ├Ârne─čidir. ─░lk T├╝rk mizah dergisi olan "Diyojen" bu d├Ânemde ├ž─▒kar─▒l─▒r. Dergiyi Teodor Kasap ve arkada┼člar─▒ ├ž─▒kar─▒rlar (1869).


Makale T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri Tarihsel Geli┼čimi ve Temsilcileri

Makale, herhangi bir konuda, bir g├Âr├╝┼č├╝, bir d├╝┼č├╝nceyi savunmak ve kan─▒tlamak i├žin yaz─▒lan yaz─▒. Gazete ve dergilerde yay─▒nlan─▒r. Bir ger├že─či a├ž─▒klamak, bir konuda g├Âr├╝┼č ve d├╝┼č├╝nceler ├Âne s├╝rmek ya da bir tezi savunmak, desteklemek i├žin yaz─▒lan yaz─▒lara da "makale" denir.

Makalelerin ├ľzellikleri

- Anlat─▒m yal─▒n ve yo─čundur, nesnel bir nitelik ta┼č─▒r. - ├ľne s├╝r├╝len d├╝┼č├╝nce ve tez kan─▒tlan─▒r. - S├Âz oyunlar─▒na ba┼čvurulmaz, s├╝sl├╝ anlat─▒mdan uzak durulur. - Her konuda makale yaz─▒labilir. - Gazete, yaz─▒l─▒ ve dergilerde yay─▒mlan─▒r. - Genellikle makale yaz─▒lar─▒ k─▒sa ve ├Âz olur

Makale Yazarken Dikkat  Devamini Oku


T├╝rk K├╝lt├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri

T├╝rk K├╝lt├╝r├╝ (├ľzet)

T├╝rk k├╝lt├╝r├╝ ├žok eski ve k├Âkl├╝ bir k├╝lt├╝rd├╝r. T├╝rk k├╝lt├╝r├╝ hem g├Â├žebe hem de yerle┼čik ├Âzellikler ta┼č─▒r. T├╝rk k├╝lt├╝r├╝ karasal ├Âzelliklerin etkisinde kalm─▒┼čt─▒r. T├╝rk k├╝lt├╝r├╝, yay─▒l─▒┼č alan─▒n─▒n co─črafi konumu nedeniyle bir├žok k├╝lt├╝rden etkilenmi┼č ve bu k├╝lt├╝rleri etkilemi┼čtir. Dedelerin adlar─▒ genellikle torunlara verilir. Pek ├žok y├Ârede her ad─▒n bir s─▒fat─▒ vard─▒r. T├╝rk ahlak─▒ yi─čitlik, kahramanl─▒k ├╝zerine kuruludur. Alp ve gazilikten, y├╝ksek karakterli ve temiz kalpli, korkusuz, inan├ž ve irfanl─▒, milliyetperverliktir. Ayr─▒ca cesaret,onur,gurur,┼čeref,misafirperverlik,d├╝r├╝stl├╝k ve merhamettir Devamini Oku


S├Âylev (Nutuk) T├╝r├╝n├╝n Tarihi Geli┼čimi ve Temsilcileri

S├Âylev (nutuk) : Tek ki┼činin izleyici ├Ân├╝nde olanlar─▒ bilgilendirmek daha ├žok da co┼čturmak amac─▒yla yapt─▒─č─▒ uzun konu┼čmalara denir. S├Âylev verene s├Âylevci denir.
Burada as─▒l ama├ž konferanstaki gibi bilgi vermek, izleyenleri duyguland─▒r─▒p co┼čturmakt─▒r. Konferansla s├Âylevi bir birinden ay─▒ran en ├Ânemli ├Âzellik sesin olanaklar─▒d─▒r. Sesin olanaklar─▒n─▒n k├Ât├╝ kullan─▒lmas─▒ iyi bir s├Âylevi konferans havas─▒na sokabilir. Bunun i├žin sesin olanaklar─▒n─▒n iyi kullan─▒lmas─▒ gerekmektedir.

Nutuk, kelime anlam─▒ olarak, “s├Âz, lak─▒rd─▒; s├Âyleyi┼č, s├Âylemek kuvveti” demektir. T├╝rk├že de bu kelime daha ├žok &# Devamini Oku


Egemenlik Kavram─▒n Tarih├žesi

Orta├ža─č Avrupas─▒'n─▒n b├╝y├╝k bir b├Âl├╝m├╝nde, kayna─č─▒n─▒ kralla vassalleri veya vassallerle di─čer yerel g├╝├ž odaklar─▒ aras─▒ndaki s├Âzle┼čmelerden alan feodal ili┼čkiler egemendi. Bunun yan─▒s─▒ra, ├že┼čitli derecelerde ba─č─▒ms─▒z olan ┼čehirler, k├Ây birlikleri, federasyonlar, ortak y├Ânetim alanlar─▒ vb. mevcuttu. Ayr─▒ca baz─▒ y├Ânleriyle krala ba─čl─▒, baz─▒ y├Ânlerden tamamen ba─č─▒ms─▒z olan Kilise de ├Ânemli bir siyasi g├╝├žt├╝. Modern krall─▒klar─▒n ortaya ├ž─▒kmas─▒yla birlikte, devleti devlet yapan temel hak ve yetkilerin tan─▒mlanmas─▒ sorunu ortaya ├ž─▒kt─▒. Frans─▒z hukuk├žu Jean Bodin (1530-1596) modern egemenlik kuram─▒n─▒n kurucusu say─▒l─▒r. 1576'da yay─▒mlad─▒ Devamini Oku


S├Âyle┼či t├╝r├╝n├╝n temsilcileri

S├Âyle┼či t├╝r├╝n├╝n T├╝rk Edebiyat─▒’ndaki ├Ânemli temsilcileri: “Ahmet Rasim - Ramazan Sohbetleri”, “Suut Kemal Yetkin - Edebiyat S├Âyle┼čileri”, “┼×evket Rado - E┼čref Saati”, “Melih Cevdet Anday - Dilimiz ├ťzerine S├Âyle┼čiler”, “Nurullah Ata├ž - Karalama Defteri”… Ayr─▒ca Cenap ┼×ahabettin, Refik Halit Karay, Hasan Ali Y├╝cel… gibi yazarlar─▒m─▒z da bu t├╝rde eserler vermi┼člerdir.


Fabl T├╝r├╝n├╝n Geli┼čimi

Bat─▒da ve d├╝nyada ilk fabl yazar─▒ olarak Frikyal─▒ Aisopos (Ezop) g├Âsterilir. Ezop’un M.├ľ. 620-650 y─▒llar─▒ aras─▒da ya┼čad─▒─č─▒ ve bask─▒c─▒ bir y├Ânetim y├╝z├╝nden d├╝┼č├╝ncelerini k├╝├ž├╝k hayvan hik├óyeleri ile anlatt─▒─č─▒ s├Âylenmektedir. Ezop'un fabllar─▒ M├ľ 300 y─▒l─▒nda derlenerek yaz─▒ya ge├žirilmi┼čtir. Do─čuda ilk fabl ├Ârneklerine eski Hint edebiyat─▒nda M├ľ 200 y─▒llar─▒nda Pan├žatantra masallar─▒nda rastlamak m├╝mk├╝nd├╝r. Ancak ├žok daha sonraki y├╝zy─▒llarda (MS 100-150) ortaya ├ž─▒kan bu eserin yazar─▒n─▒n kim oldu─ču ve hangi y─▒llar aras─▒nda ya┼čad─▒─č─▒ hen├╝z bilinmemektedir. Bu t├╝r├╝n di─čer ├Ârne─či ise MS 300 y─▒l─▒nda Beydaba taraf─▒ndan meydana  Devamini Oku


Sosyolojinin Tarih├žesi

Sosyolojinin Tarih├žesi Sosyal olaylar, her ne kadar insanl─▒k tarihi ile ba┼člat─▒lmakta ise de, hadiselere sosyolojik yakla┼č─▒m tarz─▒, daha ├žok 18. ve 19. y├╝zy─▒llarda ortaya ├ž─▒km─▒┼čt─▒r. Sosyoloji terimi, ilk kez bir sosyolog olmaktan ziy├óde bir bilim felsefecisi olan Frans─▒z, August Comte (1798-1857) taraf─▒ndan kullan─▒lm─▒┼č ve ─░ngiliz, Herbert Spencer (1820-1903) taraf─▒ndan da geni┼č kitlelere tan─▒t─▒lm─▒┼čt─▒r. Ancak, sosyolojinin ilk temel esaslar─▒n─▒, ilm├« y├Ântemlerle ortaya seren ilk bilim adam─▒ belki de ─░bni Haldun ‘dur (1332-1406). Prof. Dr. W. Barthold’a g├Âre ─░bni Haldun, tarih felsefesinin en m├╝mtaz simalar─▒ndan birisi oldu─ču kadar, s Devamini Oku


Sosyolojinin Tarih├žesi

Sosyolojinin Tarih├žesi Sosyal olaylar, her ne kadar insanl─▒k tarihi ile ba┼člat─▒lmakta ise de, hadiselere sosyolojik yakla┼č─▒m tarz─▒, daha ├žok 18. ve 19. y├╝zy─▒llarda ortaya ├ž─▒km─▒┼čt─▒r. Sosyoloji terimi, ilk kez bir sosyolog olmaktan ziy├óde bir bilim felsefecisi olan Frans─▒z, August Comte (1798-1857) taraf─▒ndan kullan─▒lm─▒┼č ve ─░ngiliz, Herbert Spencer (1820-1903) taraf─▒ndan da geni┼č kitlelere tan─▒t─▒lm─▒┼čt─▒r. Ancak, sosyolojinin ilk temel esaslar─▒n─▒, ilm├« y├Ântemlerle ortaya seren ilk bilim adam─▒ belki de ─░bni Haldun ‘dur (1332-1406). Prof. Dr. W. Barthold’a g├Âre ─░bni Haldun, tarih felsefesinin en m├╝mtaz simalar─▒ndan birisi oldu─ču kadar, s Devamini Oku


Tasvirin Tarih├žesi

Tasvirin Tarih├žesi Art─▒k bug├╝n ├žok .ilerlemi┼č olan psikoloji, sosyoloji ve sosyal psikoloji bilimleri de a├ž─▒k se├žik g├Âstermektedir ki, insan ├ževrenin d─▒┼č─▒nda de─čil, d─▒┼č ├ževrenin i├žinde ve s├╝rekli olarak etkisi alt─▒ndad─▒r. Yaln─▒z bu durumun yeterince anla┼č─▒l─▒p kavranmas─▒ i├žin, y├╝zy─▒llar─▒n ve ├žok uzun ├ža─člar─▒n ge├žmesi gerekmi┼čtir. Ger├žekten Yunan ve Latin kl├ósiklerinde, d─▒┼č ├ževre ve canb tabiat yoktur. Onlar tabiat─▒ estetik g├Âzlerle g├Ârmemi┼člerdir. Bu y├╝zden Yunan ve L├ótin yazarlar─▒n─▒n eserlerinde, tabiat─▒n bir sevgi ve duygu kayna─č─▒ olarak ele al─▒nm─▒┼č oldu─ču g├Âr├╝lmez. ├ç├╝nki tabiat duygusu, bilin├žte hen├╝z do─čmam─▒┼čt─▒r. Ayn Devamini Oku


Deneme t├╝r├╝n├╝n kurucusu

Deneme t├╝r├╝n├╝n kurucusu:Montaigne


Trajedi t├╝r├╝n├╝n ilk b├╝y├╝k ustas─▒

Trajedi t├╝r├╝n├╝n ilk b├╝y├╝k ustas─▒:Aiskylos


Komedi t├╝r├╝n├╝n ilk b├╝y├╝k ustas─▒

Komedi t├╝r├╝n├╝n ilk b├╝y├╝k ustas─▒:Aristofanas


─░lk Mizah Dergisi

─░lk mizah dergisi :Diyojen / Teodor Kasap


Rasathane Tarih├žesi

Rasathane: G├Âzlemevi. g├Âkbilimi i├žin kullan─▒lan medrese t├╝r├╝.
Rasathane Nedir ? (Detay) G├Âzlem evi anlam─▒na gelir. Rasat g├Âzlem hane ise ev anlam─▒na gelir. Her ├že┼čit de─či┼čikli─či g├Âzlemlemek ,veriler toplamak, incelemek i├žin kurulabilirler. Uzayda bulunan cisimleri incelemeye elveri┼čli teleskop ve di─čer yard─▒mc─▒ aletlerle donat─▒lm─▒┼č kubbesi a├ž─▒k ├Âzel bina. Binan─▒n ├╝zerindeki kubbe d├Âner tertibatl─▒ olup, ekseni etraf─▒nda 360┬░ d├Âner. Kubbenin ├╝st orta k─▒sm─▒nda boydan boya yar─▒k ┼čeklinde a├ž─▒kl─▒k vard─▒r. Bu yar─▒k bir perde ile kapal─▒ olup, gerekti─či kadar a├ž─▒labilir ├Âzelliktedir. Teleskop bu a├ž─▒kl─▒ktan g├Âk y├╝z├╝ne do─čru y├Âne Devamini Oku


Gezi Yaz─▒s─▒ T├╝r├╝n├╝n Geli┼čimi

Gezi Yaz─▒s─▒ T├╝r├╝n├╝n Geli┼čimi Gezi t├╝r├╝n├╝n uzun bir ge├žmi┼či vard─▒r. Bu g├╝nk├╝ tan─▒m─▒na ve niteli─čine tam uymasa da ├žok eski ├ža─člarda gezi t├╝r├╝nden say─▒labilecek ├Ârneklerin bulundu─ču bilinmektedir. Eski Yunanistan’dan ba┼člayarak g├╝n├╝m├╝ze kadar ├že┼čitli ├╝lkelerden bir├žok gezgin, el├ži, ┼čair ve yazar gezip g├Ârd├╝kleri yerleri anlatan eserler meydana getirmi┼člerdir. Ba┼čka ├╝lkelere yap─▒lan yolculuklarla ilgili ilk gezi yaz─▒lar─▒na ├Ârnek olmak ├╝zere M.S. 448′de Hun h├╝k├╝mdar─▒ Atilla’ya g├Ânderilen el├žilik heyetinde g├Ârevli tarih├ži Priskosun eseri ile M.S. 568 de Kilikyal─▒ Zemarkhos’un G├Âkt├╝rkler ├╝lkesinde Bizans ─░mparat Devamini Oku


Gezi Yaz─▒s─▒ T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri

Gezi Yaz─▒s─▒” T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri (Tarihi Geli┼čimi ve Temsilcileri) Bir yazar─▒n yurt i├žinde ve yurt d─▒┼č─▒nda gezip g├Ârd├╝─č├╝ yerlerin ilgi ├žekici ├Âzelliklerini anlatt─▒─č─▒ yaz─▒ t├╝r├╝d├╝r. Gezi yaz─▒lar─▒ gezip g├Ârmenin, iyi bir g├Âzlemin ├╝r├╝n├╝d├╝rler. Gezi yaz─▒lar─▒n─▒n tarihi ├žok eskidir. ─░nsanlar hep uzak ├╝lkeleri, uzak ├╝lkelerin do─čas─▒n─▒, insanlar─▒n─▒, bu insanlar─▒n ya┼čay─▒┼č bi├žimlerini ve yaratt─▒klar─▒ k├╝lt├╝r eserlerini merak etmi┼člerdir. Bir nedenle ba┼čka ├╝lkelere giden ki┼čilerle kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒m─▒zda, onlar─▒ soru ya─čmuruna tutmam─▒z bundand─▒r. G├╝n├╝m├╝zde televizyon g├Âr├╝nt├╝leri d├╝nyan─▒n bir├žok k├╝lt├╝r├╝n├╝ yan─▒ba┼ Devamini Oku


Felsefenin Tarih├žesi

Bilginin ve insan eyleminin kayna─č─▒n─▒ ve ilkelerini inceleyen d├╝┼č├╝nceler b├╝t├╝n├╝. Yunanca ┬źphilosophia┬╗ (┬źphilos┬╗, dost, ┬źsophia┬╗, bilgelik) s├Âzc├╝─č├╝nden Arap├ža'ya, oradan da T├╝rk├že'ye ┬źfelsefe┬╗ olarak ge├žmi┼čtir. Felsefeciler (filozoflar), genellikle sayg─▒n, a─č─▒rba┼čl─▒, kolay kolay heyecanlanmayan, hi├ž bir ┼čeye k─▒zmayan kimseler olarak d├╝┼č├╝n├╝l├╝r. Oysa Eflatun, filozofun ba┼čl─▒ca ├Âzelli─činin hayret etmek oldu─čunu s├Âylerdi. B├Âyle olunca, ister bilgin, ister cahil, ister ├žocuk, ister b├╝y├╝k olsun, herkes filozof demektir, ├ž├╝nk├╝ herkes, hayat ├╝zerine, ├Âl├╝m ├╝zerine, d├╝┼č├╝nmek etkinli─či, ya da duydu─ču sevgi veya ba┼čka herhangi bir etkinlik Devamini Oku


T├ťRK─░YE'DE SANAT E─×─░T─░M─░N─░N TAR─░H├çES─░

T├ťRK─░YE'DE SANAT E─×─░T─░M─░N─░N TAR─░H├çES─░ 1. Cumhuriyet ├ľncesi D├Ânem T├╝rk sanat─▒n─▒n, 1700’den itibaren Bat─▒’ya y├Ânelmesiyle birlikte, saraya yabanc─▒ sanat├ž─▒lar─▒n yerle┼čti─či bilinmektedir. O d├Ânemlerde, sarayda usta-├ž─▒rak ili┼čkileriyle s├╝ren sanat e─čitimi, babadan o─čula, ustadan ├ž─▒ra─ča devam ettirilmi┼čtir. 1793 y─▒l─▒nda, M├╝hendishane’de ve Harbiye Mektebi’nde, do─ča g├Âzlemine ba─čl─▒ resim derslerinin programa al─▒nmas─▒yla birlikte, sanat e─čitimi, ger├žek anlamda ba┼člam─▒┼č oldu. Harbiye ve Askeri ─░dadi Mektebi’ndeki ilk sanat dersleri, daha ├žok mesleki gaye ile programda yer alm─▒┼č olsalar bile, bug├╝n ula┼č─▒l Devamini Oku


F─▒kra T├╝r├╝n├╝n ├ľzellikleri

1. G├╝nl├╝k olaylar veya d├╝┼č├╝ncelerle ilgili konular i┼členir. 2. Konular tarafs─▒z bir ┼čekilde ele al─▒nmal─▒d─▒r. 3. D├╝┼č├╝nceyi ├Ân pl├ónda olmal─▒d─▒r. 4. Konular ├žok de─či┼čik a├ž─▒lardan ele almadan, ayr─▒nt─▒lara inmeden i┼členir. 5. Yaz─▒lanlara okuyucuyu inand─▒rma zorunlulu─ču yoktur. 6. Yaz─▒lanlar okuyucunun ilgisini ├žekmelidir. 7. N├╝kteli f─▒kralardan, k─▒ssalardan, vecize ve atas├Âzlerinden faydalan─▒lmal─▒d─▒r. 8. A├ž─▒k, sade ve ak─▒c─▒ bir dil kullan─▒lmal─▒d─▒r.

F─▒kra T├╝r├╝n├╝n Di─čer ├ľzellikleri


Gazete ve dergilerde yer alan f─▒kralar bir d├╝┼č├╝nceyi, yazann ba┼č─▒ndan ge├žen bir olay─▒ veya alelade bir konuyu da i┼čleyebilirler. G├ Devamini Oku


Mizah

Mizah Nedir (├ľzet): Edebiyat ├žizgi veya tiyatro yoluyla insanlar─▒ g├╝ld├╝rmeyi ama├žlam─▒┼č sanat dal─▒na mizah denir. Mizah Nedir? (Detay) Mizah, hayat─▒n g├╝ld├╝r├╝c├╝ y├Ân├╝n├╝ ortaya ├ž─▒karan sanat t├╝r├╝d├╝r. ─░nsan─▒ g├╝lmeye sevk eden resim, karikat├╝r, konu┼čma ve yaz─▒ sanat─▒d─▒r. Mizah eserleri sadece ┼čaka, g├╝ld├╝rme maksad─▒yla s├Âylenip, yaz─▒l─▒p, ├žizildi─či gibi belli fikirleri ifade etmek i├žin de ortaya konulabilir. Karikat├╝r, hikaye, roman, komedi, n├╝kte, f─▒kra, hiciv, ta┼člama gibi ┼čekillerde kar┼č─▒m─▒za ├ž─▒kan bu eserlerin en ├Ânemli ├Âzelli─či espri ad─▒ verilen can al─▒c─▒ noktan─▒n eserin ayr─▒nt─▒lar─▒ aras─▒nda b├╝y├╝k bir yetene Devamini Oku


Mizah turunun tarihcesi nedir ? henuz eklenmemis ama asagidaki menu size yardimci olabilir.

1 ) Mizah nedir ve mizah ile ilgili ornekler bulunamadi...

2 ) Turunun nedir ve turunun ile ilgili ornekler bulunamadi...

3 ) Tarihcesi nedir ve tarihcesi ile ilgili ornekler bulunamadi...


Diger secenekler !

Bi soru sor